via verda bot
via-verda-baix-ebre-terra-alta

Via Verda

Itinerari que transcorre per l’antic traçat del ferrocarril de la Val de Zafán, condicionat actualment com a Via Verda. El tram que us proposem recorre les comarques de la Terra Alta i el Baix Ebre.

Al deixar el cotxe a l’Estació de Xerta, i llogant la bici o bé amb la vostra pròpia bicicleta us remuntem fins Horta de Sant Joan, això us permet recorre la Via Verda de baixada i sense horaris de recollida.

I si així ho desitgeu tenim a la vostra disposició bicicletes elèctriques, amb l’ajuda de les quals podreu realitzar còmodament el recorregut de la via verda de pujada i baixada sortint des de la mateixa Estació de Xerta, sense haver-vos de preocupar de res més que no sigui gaudir del paisatge.

CONSULTA ELS NOSTRES PACKS: VIA VERDA + DINAR

SORTIDA Horta de Sant Joan
ARRIBADA Estació de Xerta
DISTÀNCIA 32 km
EQUIPAMENT RECOMANAT Llanterna, roba còmoda, banyador, tovallola.

Al llarg del recorregut per la Via Verda de la Val de Zafán, descobrirem les antigues estacions, nombrosos túnels, viaductes, els engorjats del riu Canaletes – afluent de l’Ebre-,  el Santuari de la Fontcalda, arribant al riu Ebre on veureu l’Assut de Xerta -de la qual trobareu informació al Centre d’Interpretació del riu a la mateixa Estació de Xerta- seguint el curs del riu Ebre,  fins arribar al poble i l’Estació de Xerta.

  • Si la vostra intenció és deixar el cotxe a Horta de Sant Joan i aneu amb bicicletes pròpies, també us remuntem per la tarda des de l’Estació de Xerta fins a Horta o Bot. (Consulteu horaris)
  • Servei de transport de ciclistes amb bicicleta pròpia al llarg de tota la Via Verda des de Tortosa i Xerta. Consulta’ns horaris i tarifes.

Per a curiosos:

L’actual via verda, d’ús exclusiu per a ciclistes i caminants, transcorre per l’antiga via fèrria de la Val de Zafán. La línia va estar en funcionament durant 31 anys i es va tancar definitivament el 17 de setembre de 1973.

Originalment el projecte d’un ferrocarril entre el port de Sant Carles de la Ràpita i la Puebla de Híjar a Terol, és del 1863 però no és fins al 1891 que s’inicien les primeres obres i fins al 1942 que s’acaba el tram fins a Tortosa.

L’objectiu era donar sortida al mar als productes provinents de l’Aragó. El fet que l’obra no es conclogués, la va condemnar al desús.